Transflexion Team

Even voorstellen… het Transflexion team

André Smeets

Team AndreAls algemeen directeur ontwikkel ik het beleid en ben ik eindverantwoordelijk voor de activiteiten binnen Transflexion. In 1996 begon ik mijn loopbaan bij het toenmalige GPdWegvervoer en werd ik gegrepen door het transportvirus. Na enkele jaren als intercedent in de transportsector gewerkt te hebben, vond ik het hoog tijd om zelf het chauffeursdiploma en de vrachtwagenrijbewijzen te behalen. Ik combineerde mijn werk als intercedent met ‘hobbyritjes’ voor o.a. TPG Post. Regelmatig was ik op vrijdagnacht en in het weekend te vinden tussen de chauffeurs.

Ik kreeg steeds meer passie voor de transportsector. Tegelijkertijd constateerde ik dat het commerciële aspect steeds belangrijker werd en de mens, de chauffeur, steeds minder. En dat terwijl het personeel een groot verschil kan maken voor de bedrijfsresultaten. Dit inzicht leidde ertoe dat ik in 2005 de sprong gewaagd heb en Transflexion gestart ben. Een bedrijf met oog voor de opdrachtgevers en hart voor de mensen. In die eerste jaren heb ik alle voorkomende werkzaamheden uitgevoerd zoals acquisitie, intakegesprekken, planning, administratie en zelfs inspringen als chauffeur.

De eerste grote klus voor Transflexion was voor Boymans Brunssum. Wij mochten chauffeurs leveren voor de bietencampagne 2005, het suikerbietentransport van Limburg naar Dinteloord, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Regelmatig sprong ik zelf in als chauffeur. Nu, 12 jaar later, rijden nog steeds Transflexion-chauffeurs bieten van Limburg naar Dinteloord. Dan doe je toch iets goed!
Lees meer…

Leon Feijen

Team LeonSinds 2007 ben ik werkzaam bij Transflexion. Als HR manager ben ik verantwoordelijk voor het personeelsbeleid. Ik besteed veel aandacht aan de werving en selectie en aan de doorgroeimogelijkheden van de medewerkers, want het is in het belang van zowel Transflexion als de chauffeurs dat we blijven ontwikkelen. Daarnaast geef ik arbeids- juridische adviezen en overige adviezen op personeelsgebied aan bedrijven. Voldoen aan de vraag geniet uiteraard de hoogste prioriteit, vandaar dat ik ook de planning ondersteun.

Na mijn studie Rechtsgeleerdheid ben ik in 1999 in dienst getreden bij Start Transport & Logistiek. Vervolgens ben ik zeven jaar als intercedent werkzaam geweest in de transportbranche. Deze jaren hebben er toe bijgedragen dat ik het belang van het sociale aspect binnen de commerciële sector ben gaan waarderen. Het was dan ook een logische keuze om over te stappen naar Transflexion. Transflexion waardeert de inzet en flexibiliteit van haar werknemers en daar lever ik graag een bijdrage aan.
Lees meer…

Richie Aspers

Team RichieIn 2011 ben ik als verantwoordelijke voor de planning in dienst gekomen bij Transflexion. Samen met mijn collega’s onderhoud ik de contacten met transportbedrijven. Zo blijven we op de hoogte van hun bedrijfsactiviteiten en de eisen die daaruit voortvloeien voor onze chauffeurs. Daarnaast onderhoud ik nauwe contacten met de chauffeurs over hun wensen en vaardigheden. Zo kunnen we inspelen op de planning van de opdrachtgevers.

In 2001 ben ik via een intermediar als chauffeur begonnen in diversen soorten transport. Ik heb met bakwagens, kippers, kipperopleggers,bulkopleggers, kipbulkopleggers, motorwagen met aanhanger en geconditioneerd transport gereden. De laatste jaren heb ik als planner/chauffeur gewerkt bij een bedrijf in het verzorgen van verhuur en reiniging van textiel en linnen. Dit vanuit een locatie in het zuiden van het land, met laad- en losadressen door midden- en zuid Nederland en geheel België. Hierbij hield ik contact met Transflexion voor het inlenen van chauffeurs. In Maart 2011 ben ik zelf bij Transflexion in dienst gekomen om het team te versterken.
Lees meer…

 

Ely Broen

Team ElySinds april 2007 ben ik werkzaam bij Transflexion. Ik ben verantwoordelijk voor administratie en financiën. Concreet betekent dit een uitgebreid werkgebied: van het verwerken van een urenbriefje, tot salarisstrook en factuur, van boekhouding tot  financiële rapportages.

Mijn vorige werkgever was DSM. Ik heb bewust de keuze gemaakt om bij een klein bedrijf te gaan werken. Vanwege de bedrijfsomvang kun je niet een beperkt aandachtsgebied vertegenwoordigen zoals bij een multinational, maar heb je een allround pakket van taken en verantwoordelijkheden en ben je specialist op alle gebieden. Dat ik in de uitzendbranche en transportsector terecht ben gekomen is toeval. Gelukkig zijn het beiden sectoren  die continu (letterlijk en figuurlijk) in beweging zijn.
Transflexion is lid van de NBBU en  NEN 4400-1 gecertificeerd. Dit betekent dat alle wettelijke, fiscale en cao verplichtingen correct administratief vertaald en vastgelegd moeten worden. Voor de chauffeur betekent dit: tijdige en correcte salarisbetaling (conform CAO) en voor onze klanten vrijwaring in het kader van de Wet keten aansprakelijkheid. Voor mij vormt dit geheel  een breed scala aan werkzaamheden, met genoeg uitdagingen en plezier in het werk.

 

Har Mols

Team HarSinds augustus 2010 ben ik in dienst gekomen van Transflexion, voornamelijk omdat ik een nieuwe uitdaging zocht. Deze heb ik gevonden bij Transflexion als mentorchauffeur en instructeur voor de nascholing. Als mentorchauffeur bij Transflexion doe ik alle vormen van transport, van kipper tot tankwagen en van koeler tot dieplader. Tevens begeleid ik beginnende chauffeurs en herintreders op hun weg naar veilig en zelfstandig werken. In het kader van de nascholing voor de code 95 verzorg ik de theoriecursussen VCA en chauffeursdag 1 en chauffeursdag 2.

Op 19-jarige leeftijd ben ik begonnen als internationaal chauffeur met een bulkoplegger. Om meer afwisseling in mijn werk te krijgen ben ik overgestapt naar de Gemeenschappelijke Personeelsdiensten in het Wegvervoer. Bij het GPdW heb ik kennis gemaakt met vele vormen van transport en ben ik uitgegroeid tot een all-round chauffeur. Het is voor mij een leuke uitdaging om bij steeds wisselende opdrachtgevers te werken en daardoor heel flexibel inzetbaar te zijn.

 

Jan Derksen

Sinds januari 2018 ben ik werkzaam bij Transflexion. Ik was echt op zoek naar een nieuwe uitdaging en die heb ik gevonden bij Transflexion. Ik ben in 1980 rij- en onderhoudsinstructeur geworden bij defensie en heb daar 5 jaar rij- en onderhoudslessen gegeven. Ook terreinrijden was een vast onderdeel van de rijopleiding. Na mijn 5 jarig contract heb ik een aantal jaren rijles gegeven bij een grote verkeersschool op een bakwagen met een schamelaanhangwagen.

In 1987 ben ik met een eigen rijschool begonnen en heb rijopleidingen verzorgd voor de auto en motor. In 1994 heb ik de overstap gemaakt om weer terug te keren in loondienst om bij TLD traumabegeleidingen te verzorgen voor beroepschauffeurs die een traumatische ervaring in het verkeer hebben opgelopen. TLD werd in 1998 overgenomen door de BOV. Ik ging daar, naast de traumabegeleiding (van TLD), ook voortgezette rijtrainingen verzorgen voor verschillende bedrijven en hulpverleningsdiensten zoals brandweer, ambulance en huisartsenpost. Dit waren trainingen op de openbare weg maar ook op een slipbaan. In 2002 werd de BOV overgenomen door VVCR, waar ik wederom naast de traumabegeleiding ook voortgezette rijtrainingen voor de hulpverlening verzorgde. Ook deze trainingen waren op de openbare weg, maar ook op een slipbaan. Later kwam daar de welbekende code 95 bij voor bus- en vrachtautochauffeurs. Bij Transflexion verzorg ik (samen met mijn collega Harrie) de rijopleiding C en C-E, maar ook de code 95 cursussen en wat daar allemaal bij hoort aan administratie.

 

 

Neem contact op

Transflexion

Bosstraat 1 – 7
6101 NV Echt
Nederland
T: +31 (0) 475 416000
E:info@transflexion.nl